Stäng

Logga in

Ja tack till nyhetsbrev

Kontakta mig

Fyll i formuläret nedan så kontaktar vi dig så snart vi kan.

Kontaktformulär
Skickar

Personlig assistans och arbetsledning

Personlig arbetsledning innebär många fördelar. En av dem är att du som kund själv bestämmer vilka som ska vara dina assistenter och vem som ska vara deras närmsta chef.

Personlig arbetsledning

Vi arbetar med personlig arbetsledning. Det innebär att du som kund hos HSA själv bestämmer vilka som ska vara dina personliga assistenter och vem som ska vara deras närmsta chef, uppdragets personliga arbetsledare. Beslut kan genom den personliga arbetsledningen fattas snabbt ute i uppdraget av den person som känner dig och uppdraget bäst.

Du kan själv välja att vara arbetsledare. Du kan också överlåta uppgiften till en anhörig eller låta en assistent ta  arbetsledaransvaret. Det är helt upp till dig.

HSA som stöd i arbetsledningen

Du har genom huvudkontoret tillgång till expertis inom en mängd områden. Vi har god kunskap och lång erfarenhet inom personalfrågor, LSS och ekonomi. Vi erbjuder även utbildningar som ytterligare kan förbättra din personliga assistans.

Vi uppmuntrar till en dialog där vi gemensamt kan hitta den bästa lösningen för just dina behov. Därför är det viktigt för oss att vara tillgängliga.

Arbetsledaren har i alla frågor möjlighet att vända sig till vår arbetsledarkontakt eller någon annan på kontoret.
För att underlätta ytterligare finns till exempel även:

  • Hemsidan
  • Arbetsledarhandboken. Ett viktigt stöd med det mesta man kan behöva som arbetsledare i faktaväg
  • Personalhandboken
  • Genomförandeplaner
  • AiAi, digitalt schema och tidrapporteringssystem
  • Webb-baserad grundutbildning för alla personliga assistenter
  • Årlig träff för alla arbetsledare
  • Löpande nyhetsbrev från arbetsledarkontakten

PERSONLIG ASSISTANS SKA JU VARA PERSONLIG.       INTE ANONYM. ELLER HUR?

Facebook

15 timmar sedan

Hela Sveriges Assistans AB
Om några timmar sticker den här tjejen på välförtjänt semester.  
Under resten av veckan och nästa ska jag göra mitt bästa för att täcka upp för Linda och Tony. På kontoret finns även Irené och Susanne och växeln är öppen som vanligt. 
Välkommen att höra av dig!

/Maria

#semester #ekonomiochlönsomvanligt #Miaärvikarie #sommar

Om några timmar sticker den här tjejen på välförtjänt semester.
Under resten av veckan och nästa ska jag göra mitt bästa för att täcka upp för Linda och Tony. På kontoret finns även Irené och Susanne och växeln är öppen som vanligt.
Välkommen att höra av dig!

/Maria

#semester #ekonomiochlönsomvanligt #Miaärvikarie #sommar
... Se merSe mindre

 

Kommentera på Facebook

Ha en trevlig semester Linda!

Trevlig semester Linda

Anmäla förändringar till Försäkringskassan

Hej,

 Under sommaren har Försäkringskassan gått ut och påmint om skyldigheten, för den som är beviljad assistansersättning, att anmäla om något ändras som kan påverka rätten till eller storlek på assistansersättningen. Skyldigheten gäller även oss som assistansanordnare.

 Då vi inte alltid har detaljerad och uppdaterad kunskap om hur din dag ser ut behöver vi din hjälp att få informationen om det är aktuellt. Använd kvalitetsformuläret på hemsidan https://bit.ly/2LqLbqg, maila till info@hsaab.se eller ring oss, 08- 55 77 19 00. Är du osäker på om något ska anmälas hör du enklast av dig till oss så kan vi ta frågan vidare till Försäkringskassan. Lena Johansson finns även här för att svara på dina frågor och funderingar om ditt assistansbeslut.

Lena når du på lena@hsaab.se eller 08-55 77 19 07.

Försäkringskassan skriver så här om vad som ska anmälas:

 Förändringar kan bland annat gälla om personen

•                    flyttar till en annan bostad

•                    behöver mer eller mindre assistans

•                    får något annat stöd från till exempel kommunen eller landstinget

•                    flyttar till en gruppbostad

•                    vårdas på sjukhus

•                    behöver nya hjälpmedel

•                    reser utomlands och det påverkar hur personens assistenter arbetar  

Ni behöver exempelvis uppmärksamma oss om legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal bedömt att en person behöver sjukvårdande insatser.

Anmäl inom 14 dagar

Anmäl förändringen till oss så snart som möjligt men senast 14 dagar efter att ni har fått reda på förändringen.

Enligt ett förtydligande från kundtjänst gäller det både sjukvårds- och egenvårdsuppgifter. Självklart berörs inte självinitierade egenvårdsuppgifter som t ex huvudvärkstabletter, omplåstring när man ramlat och liknande men så snart en legitimerad personal bedömt att en insats ska utföras av vårdpersonal ELLER av personliga assistenter (som egenvård) ska kassan informeras.

/Maria

Anmäla förändringar till Försäkringskassan

Hej,

Under sommaren har Försäkringskassan gått ut och påmint om skyldigheten, för den som är beviljad assistansersättning, att anmäla om något ändras som kan påverka rätten till eller storlek på assistansersättningen. Skyldigheten gäller även oss som assistansanordnare.

Då vi inte alltid har detaljerad och uppdaterad kunskap om hur din dag ser ut behöver vi din hjälp att få informationen om det är aktuellt. Använd kvalitetsformuläret på hemsidan bit.ly/2LqLbqg, maila till info@hsaab.se eller ring oss, 08- 55 77 19 00. Är du osäker på om något ska anmälas hör du enklast av dig till oss så kan vi ta frågan vidare till Försäkringskassan. Lena Johansson finns även här för att svara på dina frågor och funderingar om ditt assistansbeslut.

Lena når du på lena@hsaab.se eller 08-55 77 19 07.

Försäkringskassan skriver så här om vad som ska anmälas:

Förändringar kan bland annat gälla om personen

• flyttar till en annan bostad

• behöver mer eller mindre assistans

• får något annat stöd från till exempel kommunen eller landstinget

• flyttar till en gruppbostad

• vårdas på sjukhus

• behöver nya hjälpmedel

• reser utomlands och det påverkar hur personens assistenter arbetar

Ni behöver exempelvis uppmärksamma oss om legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal bedömt att en person behöver sjukvårdande insatser.

Anmäl inom 14 dagar

Anmäl förändringen till oss så snart som möjligt men senast 14 dagar efter att ni har fått reda på förändringen.

Enligt ett förtydligande från kundtjänst gäller det både sjukvårds- och egenvårdsuppgifter. Självklart berörs inte självinitierade egenvårdsuppgifter som t ex huvudvärkstabletter, omplåstring när man ramlat och liknande men så snart en legitimerad personal bedömt att en insats ska utföras av vårdpersonal ELLER av personliga assistenter (som egenvård) ska kassan informeras.

/Maria
... Se merSe mindre

Vi önskar ny kund,  med personliga assistenter, varmt välkomna i Ösmo.

#vifinnsihelasverige #personligassistans #personligassistent #Ösmo

Vi önskar ny kund, med personliga assistenter, varmt välkomna i Ösmo.

#vifinnsihelasverige #personligassistans #personligassistent #Ösmo
... Se merSe mindre

Visa fler