Stäng

Logga in

Ja tack till nyhetsbrev

Kontakta mig

Fyll i formuläret nedan så kontaktar vi dig så snart vi kan.

Underlag för anställningsavtal

Underlag för anställningsavtal

* Obligatoriska fält


FYLLS I AV ARBETSLEDAREN

Parter

Anställdes uppgifter

Anställningsform

Lön (se gällande kollektivavtal)

(exkl. semesterlön). Lönen inkluderar lönerevision för år
Semesterersättning utbetalas varje månad samtidigt med lönen.

Övertid, restid, Ob, jour, beredskap (se gällande kollektivavtal)

Behörighet personakt (vid användade av Aiai)

Anställdes bankkonto för löneutbetalning

Skatt

% ska dras i skatt.
(HSA som arbetsgivare är skyldig att undanhålla minst 30 % i preliminärskatt)

Registerutdrag. Bifogas alltid om kunden är under 18 år

Hälsa

Övriga uppgifter

Jag som arbetsledare intygar att anställningsavtal ska utformas enligt ovan givna uppgifter.
Skickar

Att garantera kvaliteten i din personliga assistans

Grunden för god kvalitet i din personliga assistans är den personliga arbetsledningen, där du som kund och arbetsledare kan styra assistansen i önskad riktning.
Men, för att höja kvaliteten ännu mer har vi på HSA skapat ordentliga rutiner där dina önskemål och synpunkter tas tillvara på. Detta svarar även mot Socialstyrelsens krav på vår verksamhet.

Dina förväntningar på den personliga assistansen styr

Din arbetsledare och dina assistenter ska ge dig det stöd du behöver i vardagen. Du kan förvänta dig att din arbetsledare och dina assistenter, tillsammans med dig, planerar och genomför de aktiviteter du önskar och behöver.
Vi har tagit fasta på dina önskemål och dina förväntningar och sammanställt det i din genomförandeplan. Planen beskriver de generella förutsättningar och önskemål som du har med din assistans.

Att följa upp och garantera kvaliteten

Eftersom att dina förväntningar eller förutsättningar kan komma att ändras kommer vi att följa upp att du är nöjd med din assistans. På så sätt får du en assistans som växer med dig och dina intressen.
En viktig del i kvalitetsarbetet är att vara en assistansanordnare som ständigt blir bättre. Därför får du gärna komma med synpunkter och klagomål. Inget ämne är för stort eller smått. Vill du, går det bra att skicka in synpunkterna anonymt.

Om ditt ärende är akut och utanför kontorstid ringer du journummer 08-55 77 19 20

Kvalitetsgaranti
Skickar