Stäng

Logga in

Ja tack till nyhetsbrev

Kontakta mig

Fyll i formuläret nedan så kontaktar vi dig så snart vi kan.

Kontaktformulär
Skickar

Välkommen att kontakta oss

Vill du ha mer information om HSA? Fyll då i intresseformuläret nedan eller ring oss!

Efter kontorstid kan du som kund eller anställd  nå oss på journummer 08-55 77 19 20 om det är en akut situation.

Växel:
08-55 77 19 00
E-post:
Kontorstider är vardagar 9-12 och 13-16.

Kontor

Huvudkontor

Svärdvägen 19
182 33 Danderyd

Visa karta

Åker du kommunalt åker du till Mörby Centrum.

Medarbetare

Bengt Gustavsson

Grundare & Ägare
Telefon:
08-55 77 19 01 och 070-277 88 30
E-post:
Kontakta gärna Bengt om du har frågor om assistans hos oss. När du vill veta mer om personlig assistans hos oss träffar jag gärna dig för ett förutsättningslöst möte.

Claes Ahnström

Informatör
Telefon:
08-55 77 19 10 och 070-100 84 10
E-post:
Kontakta mig när du vill veta mer om personlig assistans hos oss

Lena Johansson

Kundkontakt. LSS och Kvalitet
Telefon:
08-55 77 19 07
E-post:
När du som kund eller anhörig har frågor kring personlig assistans, eller beslut om personlig assistans, kan du ringa mig. Jag bistår även vid omprövning av beslut eller vid ansökan om fler timmar.

Kjell Silvnäs

Arbetsledarkontakt
Telefon:
08-55 77 19 05
E-post:
Har du frågor kring personakt och genomförandeplan/arbetsbeskrivning, anställningar, rekrytering, arbetsledning av assistenter, arbetsmiljö, utbildning eller om du behöver ett bollplank i din roll som arbetsledare är du varmt välkommen att kontakta mig. Jag svarar även på frågor kring anställning och kollektivavtal från dig som personlig assistent. Välkommen

Fredrica Stenhammar

Arbetsledarkontakt
Telefon:
08-55 77 19 08
E-post:
Har du frågor kring personakt och genomförandeplan/arbetsbeskrivning, anställningar, rekrytering, arbetsledning av assistenter, arbetsmiljö, utbildning eller om du behöver ett bollplank i din roll som arbetsledare är du varmt välkommen att kontakta mig. Jag svarar även på frågor kring anställning och kollektivavtal från dig som personlig assistent. Välkommen

Marie Hultqvist

Arbetsledarkontakt
Telefon:
08-55 77 19 03
E-post:
Har du frågor kring personakt och genomförandeplan/arbetsbeskrivning, anställningar, rekrytering, arbetsledning av assistenter, arbetsmiljö, utbildning eller om du behöver ett bollplank i din roll som arbetsledare är du varmt välkommen att kontakta mig. Jag svarar även på frågor kring anställning och kollektivavtal från dig som personlig assistent. Välkommen

Irené Sandman

Ekonomi och lön
Telefon:
08-55 77 19 09
E-post:
Du är välkommen att kontakta mig när du har frågor kring lön, assistanskostnader, traktamenten, arbetsgivarintyg, SGI m m.

Cecilia Olsson

Ekonomi och Lön
Telefon:
08-55 77 19 06
E-post:
Du är välkommen att kontakta mig när du har frågor kring lön, assistanskostnader, traktamenten, arbetsgivarintyg, SGI m m.

Emelie Zäll

Lön och ekonomi
Telefon:
08-55 77 19 11
E-post:
Du är välkommen att kontakta mig när du har frågor kring lön, assistanskostnader, traktamenten, arbetsgivarintyg, SGI m m

Maria Berghult

Ekonomichef
Telefon:
08-55 77 19 02
E-post:
Maria har det övergripande ansvaret för ekonomi och lön.

Följ oss på facebook

Telefon:
E-post:

Följ oss på Instagram #personligassistans

Telefon:
E-post:
#personligassistans

Facebook

15 timmar sedan

Hela Sveriges Assistans AB
Om några timmar sticker den här tjejen på välförtjänt semester.  
Under resten av veckan och nästa ska jag göra mitt bästa för att täcka upp för Linda och Tony. På kontoret finns även Irené och Susanne och växeln är öppen som vanligt. 
Välkommen att höra av dig!

/Maria

#semester #ekonomiochlönsomvanligt #Miaärvikarie #sommar

Om några timmar sticker den här tjejen på välförtjänt semester.
Under resten av veckan och nästa ska jag göra mitt bästa för att täcka upp för Linda och Tony. På kontoret finns även Irené och Susanne och växeln är öppen som vanligt.
Välkommen att höra av dig!

/Maria

#semester #ekonomiochlönsomvanligt #Miaärvikarie #sommar
... Se merSe mindre

 

Kommentera på Facebook

Ha en trevlig semester Linda!

Trevlig semester Linda

Anmäla förändringar till Försäkringskassan

Hej,

 Under sommaren har Försäkringskassan gått ut och påmint om skyldigheten, för den som är beviljad assistansersättning, att anmäla om något ändras som kan påverka rätten till eller storlek på assistansersättningen. Skyldigheten gäller även oss som assistansanordnare.

 Då vi inte alltid har detaljerad och uppdaterad kunskap om hur din dag ser ut behöver vi din hjälp att få informationen om det är aktuellt. Använd kvalitetsformuläret på hemsidan https://bit.ly/2LqLbqg, maila till info@hsaab.se eller ring oss, 08- 55 77 19 00. Är du osäker på om något ska anmälas hör du enklast av dig till oss så kan vi ta frågan vidare till Försäkringskassan. Lena Johansson finns även här för att svara på dina frågor och funderingar om ditt assistansbeslut.

Lena når du på lena@hsaab.se eller 08-55 77 19 07.

Försäkringskassan skriver så här om vad som ska anmälas:

 Förändringar kan bland annat gälla om personen

•                    flyttar till en annan bostad

•                    behöver mer eller mindre assistans

•                    får något annat stöd från till exempel kommunen eller landstinget

•                    flyttar till en gruppbostad

•                    vårdas på sjukhus

•                    behöver nya hjälpmedel

•                    reser utomlands och det påverkar hur personens assistenter arbetar  

Ni behöver exempelvis uppmärksamma oss om legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal bedömt att en person behöver sjukvårdande insatser.

Anmäl inom 14 dagar

Anmäl förändringen till oss så snart som möjligt men senast 14 dagar efter att ni har fått reda på förändringen.

Enligt ett förtydligande från kundtjänst gäller det både sjukvårds- och egenvårdsuppgifter. Självklart berörs inte självinitierade egenvårdsuppgifter som t ex huvudvärkstabletter, omplåstring när man ramlat och liknande men så snart en legitimerad personal bedömt att en insats ska utföras av vårdpersonal ELLER av personliga assistenter (som egenvård) ska kassan informeras.

/Maria

Anmäla förändringar till Försäkringskassan

Hej,

Under sommaren har Försäkringskassan gått ut och påmint om skyldigheten, för den som är beviljad assistansersättning, att anmäla om något ändras som kan påverka rätten till eller storlek på assistansersättningen. Skyldigheten gäller även oss som assistansanordnare.

Då vi inte alltid har detaljerad och uppdaterad kunskap om hur din dag ser ut behöver vi din hjälp att få informationen om det är aktuellt. Använd kvalitetsformuläret på hemsidan bit.ly/2LqLbqg, maila till info@hsaab.se eller ring oss, 08- 55 77 19 00. Är du osäker på om något ska anmälas hör du enklast av dig till oss så kan vi ta frågan vidare till Försäkringskassan. Lena Johansson finns även här för att svara på dina frågor och funderingar om ditt assistansbeslut.

Lena når du på lena@hsaab.se eller 08-55 77 19 07.

Försäkringskassan skriver så här om vad som ska anmälas:

Förändringar kan bland annat gälla om personen

• flyttar till en annan bostad

• behöver mer eller mindre assistans

• får något annat stöd från till exempel kommunen eller landstinget

• flyttar till en gruppbostad

• vårdas på sjukhus

• behöver nya hjälpmedel

• reser utomlands och det påverkar hur personens assistenter arbetar

Ni behöver exempelvis uppmärksamma oss om legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal bedömt att en person behöver sjukvårdande insatser.

Anmäl inom 14 dagar

Anmäl förändringen till oss så snart som möjligt men senast 14 dagar efter att ni har fått reda på förändringen.

Enligt ett förtydligande från kundtjänst gäller det både sjukvårds- och egenvårdsuppgifter. Självklart berörs inte självinitierade egenvårdsuppgifter som t ex huvudvärkstabletter, omplåstring när man ramlat och liknande men så snart en legitimerad personal bedömt att en insats ska utföras av vårdpersonal ELLER av personliga assistenter (som egenvård) ska kassan informeras.

/Maria
... Se merSe mindre

Vi önskar ny kund,  med personliga assistenter, varmt välkomna i Ösmo.

#vifinnsihelasverige #personligassistans #personligassistent #Ösmo

Vi önskar ny kund, med personliga assistenter, varmt välkomna i Ösmo.

#vifinnsihelasverige #personligassistans #personligassistent #Ösmo
... Se merSe mindre

Visa fler