Stäng

Logga in

Ja tack till nyhetsbrev

Kontakta mig

Fyll i formuläret nedan så kontaktar vi dig så snart vi kan.

Kontaktformulär
Skickar

Personlig assistans – det här får du som kund hos oss

Sammanfattning

Aldina neo ut aliquip elora commodo velorum. Duis autem vel eum iriure dolor in hendrerit in velit esse melina consequado.

Ut wisi enim ad minim veniam, quis nostrud exerci tation ellas corpora sedina. Aliquam leo justo retrum sed fringilla quis delenida dolores ipsum veleum.

  • Personliga assistenter med bra anställningsvillkor som du själv valt.
  • Personlig arbetsledare du själv valt.
  • Arbetsledaren har arbetsledardator, bemanningstelefon, tydlig ansvarsfördelning, introduktion, löpande information och utbildning och stöd i form av arbetsledarkontakten, hemsidan och arbetsledarhandboken.
  • Alla assistenter får en webb-baserad introduktionsutbildning, kollektivavtalade försäkringar och förmånlig friskvård.
  • Utbildad arbetsmiljlöansvarig i just ditt assistansuppdrag.
  • Tillgång till elektroniskt system för schemaläggning, tidrapportering, dokumentation och journalföring i form av Aiai.
  • Ett avtal som passar just dig.
  • Tillgång till kostnadsfri LSS-rådgivning när du har frågor om ditt assistansbeslut eller behöver hjälp vid en omprövning
  • Redovisning av din assistanstid och dina omkostnader varje månad. Självklart står vi även för föradresserat kuvert med porto så att du enkelt kan skicka din räkning till FK efter att du godkänt den.
  • Journummer där du eller dina assistenter når oss dygnet runt

Två olika avtalsformer – du väljer

Våra två avtalsformer för personlig assistans – flexibel och garanti – gör att du kan välja det alternativ som passar ditt liv och din vardag bäst. Du får alltid redovisning av dina assistanstimmar och avsättning till assistansomkostnader.

Vi vill att du ska känna dig trygg när du väljer oss som anordnare av din personliga assistans så oavsett vilket avtal du väljer har du möjlighet att under dina första sex månader som kund hos oss få ett avtal med bara en månads bindningstid.

Garantiavtal – enkelt och tryggt

  • Jag vill att HSA sköter min assistansbudget och redovisning.
  • Jag vill ha det enkelt med mycket hjälp och hög service.
  • Jag vill att HSA ser till att min assistansersättning används på bästa sätt.
  • Jag vill att HSA utvecklar min personliga assistans.
  • Jag vill ha full redovisning av mina timmar.
  • Jag vill att HSA tar ansvar för min assistansekonomi.

Flexibelt avtal – möjlighet att påverka

  • Jag vill själv ta hand om min assistansbudget.
  • Jag vill ha en stor flexibilitet
  • Jag vill bestämma själv hur min assistansersättning används på bästa sätt.
  • Jag vill själv vara med och utveckla min personliga assistans.
  • Jag vill ha full redovisning av mina timmar.
  • Jag har grundläggande kunskaper i ekonomi och väljer själv ta ansvar för min assistansekonomi.

Kontakta oss

Läs mer om personlig assistans

Facebook

15 timmar sedan

Hela Sveriges Assistans AB
Om några timmar sticker den här tjejen på välförtjänt semester.  
Under resten av veckan och nästa ska jag göra mitt bästa för att täcka upp för Linda och Tony. På kontoret finns även Irené och Susanne och växeln är öppen som vanligt. 
Välkommen att höra av dig!

/Maria

#semester #ekonomiochlönsomvanligt #Miaärvikarie #sommar

Om några timmar sticker den här tjejen på välförtjänt semester.
Under resten av veckan och nästa ska jag göra mitt bästa för att täcka upp för Linda och Tony. På kontoret finns även Irené och Susanne och växeln är öppen som vanligt.
Välkommen att höra av dig!

/Maria

#semester #ekonomiochlönsomvanligt #Miaärvikarie #sommar
... Se merSe mindre

 

Kommentera på Facebook

Ha en trevlig semester Linda!

Trevlig semester Linda

Anmäla förändringar till Försäkringskassan

Hej,

 Under sommaren har Försäkringskassan gått ut och påmint om skyldigheten, för den som är beviljad assistansersättning, att anmäla om något ändras som kan påverka rätten till eller storlek på assistansersättningen. Skyldigheten gäller även oss som assistansanordnare.

 Då vi inte alltid har detaljerad och uppdaterad kunskap om hur din dag ser ut behöver vi din hjälp att få informationen om det är aktuellt. Använd kvalitetsformuläret på hemsidan https://bit.ly/2LqLbqg, maila till info@hsaab.se eller ring oss, 08- 55 77 19 00. Är du osäker på om något ska anmälas hör du enklast av dig till oss så kan vi ta frågan vidare till Försäkringskassan. Lena Johansson finns även här för att svara på dina frågor och funderingar om ditt assistansbeslut.

Lena når du på lena@hsaab.se eller 08-55 77 19 07.

Försäkringskassan skriver så här om vad som ska anmälas:

 Förändringar kan bland annat gälla om personen

•                    flyttar till en annan bostad

•                    behöver mer eller mindre assistans

•                    får något annat stöd från till exempel kommunen eller landstinget

•                    flyttar till en gruppbostad

•                    vårdas på sjukhus

•                    behöver nya hjälpmedel

•                    reser utomlands och det påverkar hur personens assistenter arbetar  

Ni behöver exempelvis uppmärksamma oss om legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal bedömt att en person behöver sjukvårdande insatser.

Anmäl inom 14 dagar

Anmäl förändringen till oss så snart som möjligt men senast 14 dagar efter att ni har fått reda på förändringen.

Enligt ett förtydligande från kundtjänst gäller det både sjukvårds- och egenvårdsuppgifter. Självklart berörs inte självinitierade egenvårdsuppgifter som t ex huvudvärkstabletter, omplåstring när man ramlat och liknande men så snart en legitimerad personal bedömt att en insats ska utföras av vårdpersonal ELLER av personliga assistenter (som egenvård) ska kassan informeras.

/Maria

Anmäla förändringar till Försäkringskassan

Hej,

Under sommaren har Försäkringskassan gått ut och påmint om skyldigheten, för den som är beviljad assistansersättning, att anmäla om något ändras som kan påverka rätten till eller storlek på assistansersättningen. Skyldigheten gäller även oss som assistansanordnare.

Då vi inte alltid har detaljerad och uppdaterad kunskap om hur din dag ser ut behöver vi din hjälp att få informationen om det är aktuellt. Använd kvalitetsformuläret på hemsidan bit.ly/2LqLbqg, maila till info@hsaab.se eller ring oss, 08- 55 77 19 00. Är du osäker på om något ska anmälas hör du enklast av dig till oss så kan vi ta frågan vidare till Försäkringskassan. Lena Johansson finns även här för att svara på dina frågor och funderingar om ditt assistansbeslut.

Lena når du på lena@hsaab.se eller 08-55 77 19 07.

Försäkringskassan skriver så här om vad som ska anmälas:

Förändringar kan bland annat gälla om personen

• flyttar till en annan bostad

• behöver mer eller mindre assistans

• får något annat stöd från till exempel kommunen eller landstinget

• flyttar till en gruppbostad

• vårdas på sjukhus

• behöver nya hjälpmedel

• reser utomlands och det påverkar hur personens assistenter arbetar

Ni behöver exempelvis uppmärksamma oss om legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal bedömt att en person behöver sjukvårdande insatser.

Anmäl inom 14 dagar

Anmäl förändringen till oss så snart som möjligt men senast 14 dagar efter att ni har fått reda på förändringen.

Enligt ett förtydligande från kundtjänst gäller det både sjukvårds- och egenvårdsuppgifter. Självklart berörs inte självinitierade egenvårdsuppgifter som t ex huvudvärkstabletter, omplåstring när man ramlat och liknande men så snart en legitimerad personal bedömt att en insats ska utföras av vårdpersonal ELLER av personliga assistenter (som egenvård) ska kassan informeras.

/Maria
... Se merSe mindre

Vi önskar ny kund,  med personliga assistenter, varmt välkomna i Ösmo.

#vifinnsihelasverige #personligassistans #personligassistent #Ösmo

Vi önskar ny kund, med personliga assistenter, varmt välkomna i Ösmo.

#vifinnsihelasverige #personligassistans #personligassistent #Ösmo
... Se merSe mindre

Visa fler