Stäng

Logga in

Ja tack till nyhetsbrev

Kontakta mig

Fyll i formuläret nedan så kontaktar vi dig så snart vi kan.

Kontaktformulär
Skickar

Så här blir du kund hos oss

Vi på Hela Sveriges Assistans tycker att det ska vara enkelt att byta assistansanordnare. Därför hjälper vi dig i hela processen när du byter. Hur det går till för att bli kund hos oss beskrivs i tre enkla steg nedanför. Oavsett om du har assistans idag eller om du behöver hjälp att söka för att få ett beslut, är du välkommen att kontakta oss

Telefon: 08-55 77 19 00     e-post: info@hsaab.se

 

Tre enkla steg för att bli kund

1. Mötet

Vi bestämmer tillsammans en tid för ett möte; antingen hemma hos dig, här på HSAs huvudkontor i Danderyd eller på annan plats du önskar. HSA finns i hela Sverige. Vi träffas och informerar om företaget, vad vi står för och vad som gör att Hela Sveriges Assistans skiljer sig från andra assistansbolag.

Vid mötet kan du ställa alla eventuella frågor du har. Vi lyssnar på dina önskemål, vad du vill ha ut av din assistans och vilka förväntningar du har.

2. Ett förslag

Utifrån vårt möte ger vi dig ett förslag på hur din personliga assistans kan se ut hos oss och vilket avtal vi tror skulle passa dig bäst.

3. Vi hjälper dig med det praktiska

 När avtalet är tecknat och du har bestämt ett datum där vi blir ny assistansanordnare, hjälper vi dig kring allt det praktiska. Vi hjälper dig att säga upp din tidigare assistansanordnare och vi sköter kontakten med Försäkringskassan eller din hemkommun så att allt går så smidigt och enkelt för dig som möjligt.

 

Vad händer sen?

På HSAs huvudkontor finns vi sedan tillgängliga för alla typer av assistansfrågor. Det kan vara frågor kring ditt beslut, rekrytering eller kvaliteten i assistansen.

Vilka assistenter du anställer väljer du själv men vi hjälper dig i hela rekryteringsprocessen. Oavsett om det gäller nyrekrytering eller anställning av assistenter som redan jobbar hos dig.

Arbetsledaren som du utser i din personalgrupp får en ordentlig utbildning innan start av personal på HSAs huvudkontor.

Vi schemalägger din assistans i ett schema som passar dig och som följer lagar och avtal.

När assistansen kommit igång

HSAs kundkontakt kommer efter några veckor efter att du blivit kund, att följa upp för att säkerställa att vi håller en god kvalitet i assistansen och att vi lever upp till dina förväntningar och önskemål.

Hör av dig till oss på Hela Sveriges Assistans om du vill ha mer information eller vill boka tid för ett möte

 

Facebook

15 timmar sedan

Hela Sveriges Assistans AB
Om några timmar sticker den här tjejen på välförtjänt semester.  
Under resten av veckan och nästa ska jag göra mitt bästa för att täcka upp för Linda och Tony. På kontoret finns även Irené och Susanne och växeln är öppen som vanligt. 
Välkommen att höra av dig!

/Maria

#semester #ekonomiochlönsomvanligt #Miaärvikarie #sommar

Om några timmar sticker den här tjejen på välförtjänt semester.
Under resten av veckan och nästa ska jag göra mitt bästa för att täcka upp för Linda och Tony. På kontoret finns även Irené och Susanne och växeln är öppen som vanligt.
Välkommen att höra av dig!

/Maria

#semester #ekonomiochlönsomvanligt #Miaärvikarie #sommar
... Se merSe mindre

 

Kommentera på Facebook

Ha en trevlig semester Linda!

Trevlig semester Linda

Anmäla förändringar till Försäkringskassan

Hej,

 Under sommaren har Försäkringskassan gått ut och påmint om skyldigheten, för den som är beviljad assistansersättning, att anmäla om något ändras som kan påverka rätten till eller storlek på assistansersättningen. Skyldigheten gäller även oss som assistansanordnare.

 Då vi inte alltid har detaljerad och uppdaterad kunskap om hur din dag ser ut behöver vi din hjälp att få informationen om det är aktuellt. Använd kvalitetsformuläret på hemsidan https://bit.ly/2LqLbqg, maila till info@hsaab.se eller ring oss, 08- 55 77 19 00. Är du osäker på om något ska anmälas hör du enklast av dig till oss så kan vi ta frågan vidare till Försäkringskassan. Lena Johansson finns även här för att svara på dina frågor och funderingar om ditt assistansbeslut.

Lena når du på lena@hsaab.se eller 08-55 77 19 07.

Försäkringskassan skriver så här om vad som ska anmälas:

 Förändringar kan bland annat gälla om personen

•                    flyttar till en annan bostad

•                    behöver mer eller mindre assistans

•                    får något annat stöd från till exempel kommunen eller landstinget

•                    flyttar till en gruppbostad

•                    vårdas på sjukhus

•                    behöver nya hjälpmedel

•                    reser utomlands och det påverkar hur personens assistenter arbetar  

Ni behöver exempelvis uppmärksamma oss om legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal bedömt att en person behöver sjukvårdande insatser.

Anmäl inom 14 dagar

Anmäl förändringen till oss så snart som möjligt men senast 14 dagar efter att ni har fått reda på förändringen.

Enligt ett förtydligande från kundtjänst gäller det både sjukvårds- och egenvårdsuppgifter. Självklart berörs inte självinitierade egenvårdsuppgifter som t ex huvudvärkstabletter, omplåstring när man ramlat och liknande men så snart en legitimerad personal bedömt att en insats ska utföras av vårdpersonal ELLER av personliga assistenter (som egenvård) ska kassan informeras.

/Maria

Anmäla förändringar till Försäkringskassan

Hej,

Under sommaren har Försäkringskassan gått ut och påmint om skyldigheten, för den som är beviljad assistansersättning, att anmäla om något ändras som kan påverka rätten till eller storlek på assistansersättningen. Skyldigheten gäller även oss som assistansanordnare.

Då vi inte alltid har detaljerad och uppdaterad kunskap om hur din dag ser ut behöver vi din hjälp att få informationen om det är aktuellt. Använd kvalitetsformuläret på hemsidan bit.ly/2LqLbqg, maila till info@hsaab.se eller ring oss, 08- 55 77 19 00. Är du osäker på om något ska anmälas hör du enklast av dig till oss så kan vi ta frågan vidare till Försäkringskassan. Lena Johansson finns även här för att svara på dina frågor och funderingar om ditt assistansbeslut.

Lena når du på lena@hsaab.se eller 08-55 77 19 07.

Försäkringskassan skriver så här om vad som ska anmälas:

Förändringar kan bland annat gälla om personen

• flyttar till en annan bostad

• behöver mer eller mindre assistans

• får något annat stöd från till exempel kommunen eller landstinget

• flyttar till en gruppbostad

• vårdas på sjukhus

• behöver nya hjälpmedel

• reser utomlands och det påverkar hur personens assistenter arbetar

Ni behöver exempelvis uppmärksamma oss om legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal bedömt att en person behöver sjukvårdande insatser.

Anmäl inom 14 dagar

Anmäl förändringen till oss så snart som möjligt men senast 14 dagar efter att ni har fått reda på förändringen.

Enligt ett förtydligande från kundtjänst gäller det både sjukvårds- och egenvårdsuppgifter. Självklart berörs inte självinitierade egenvårdsuppgifter som t ex huvudvärkstabletter, omplåstring när man ramlat och liknande men så snart en legitimerad personal bedömt att en insats ska utföras av vårdpersonal ELLER av personliga assistenter (som egenvård) ska kassan informeras.

/Maria
... Se merSe mindre

Vi önskar ny kund,  med personliga assistenter, varmt välkomna i Ösmo.

#vifinnsihelasverige #personligassistans #personligassistent #Ösmo

Vi önskar ny kund, med personliga assistenter, varmt välkomna i Ösmo.

#vifinnsihelasverige #personligassistans #personligassistent #Ösmo
... Se merSe mindre

Visa fler